Kangeroo Island deel 2

9 maart 2016 - Kangaroo-eiland, Australië

Doordat we onze planning hebben gewijzigd, hadden we nu 2 dg te besteden op Kangeroo Island. Hier hebben we zeker geen spijt van gekregen. Wat een prachtig eiland! Om het hele eiland te bekijken heb je zeker een week nodig, maar heel veel moois gezien. Zaterdag doorgebracht in Flinders Chase National Park. Indrukwekkende baaien, enorme rotskliffen, de vuurtoren, zeerobben etc. Bij aankomst zagen we meteen een koalabeer heel laag in een boom zitten. Zo bijzonder! Meestal zitten ze erg hoog in de bomen, dus dit was heel speciaal! Zo mooi! Konden hem zo even aaien, wat we uiteraard niet gedaan hebben. "Respect the wildlife" zoals overal staat aangegeven en dat doen we zeker.
Zondag zijn we bij de Kelly Caves geweest en bij Holy Bay, een prachtige baai met een blauwe zee en wit strand, waar we op één stel na, alleen waren. Kindjes heerlijk gespeeld daar. De dag afgesloten met een wandeling op een koalapad. Weer een super dag. Ook op onze verblijfplaats hier op KI zittten koala's vlakbij onze camper.
Maandagochtend moeten we op tijd vertrekken richting de ferry, want deze mooie rit zal ons een kleine twee uur kosten. De ferry overtocht duurt een uur, weer richting vaste land van Australië!