Kangeroo Island

8 maart 2016 - Kangaroo-eiland, Australië

Inmiddels hebben we Adelaide achter ons gelaten en is ons grote camper avontuur begonnen en zijn we alweer 5 nachten in de camper verder. Afgelopen 5 dagen geen internet dus daardoor geen updates.
Onderstaand heb ik 4 dg geleden al geschreven.

Adelaide was een erg leuke stad om onze reis mee te beginnen. Ons hotel zat op een toplocatie (Thanks Melanie! ) Alle hotspots op loopafstand, ideaal! In een park in de buurt was een groot cultuur festival gaande, Adelaide Fringe Festival, waar echt van alles te doen en te zien was. Magie, comedy, muziek, circus, theater etc. Erg leuk qua sfeer en beleving.
Verder de Adelaide Zoo bezocht voor een eerste kennismaking met de Australische dieren, waarvan we er vandaag al 2 live gespot hebben. De Walibi (kleine kangeroe) en de Koalabeer!! Zo mooi..

Donderdag ochtend onze camper opgehaald en na de nodige instructies mochten we op pad. Dat was wel even wennen met een gevaarte van meer dan 7 meter en vervolgens ook nog eens links rijden in de drukte van de stad.
Om half 3 waren we bij de ferry voor de overtocht naar Kangeroo Island, dachten we.... Helaas..alles volgeboekt tot 7 uur savonds! Op het eiland zouden we vervolgens nog ruim 2 uur moeten rijden om op onze gereserveerde camping te komen en dat zou betekenen in het donker rijden. Dit wordt ten strengste afgeraden ivm gevaar voor botsingen met kangeroes. Dit was dus echt geen optie. Plannen dus gewijzigd. Wel de boot van 7 uur genomen, maar direct na de oversteek de camper op een kampeerplaats geparkeerd om daar de nacht door te brengen.
Kindjes waren helemaal hyper doordat het al laat was en voor het eerst samen in de camper slapen. Tot na 10 uur hebben ze liggen kletsen.
Aangezien we het bovenbed (boven de cabine) te gevaarlijk vonden voor Noud,omdat hij daar makkelijk uit zou kunnen klimmen (dus vallen) mochten we daar zelf slapen. Ruim is anders zal ik maar zeggen. Met zo'n 20 cm boven je voelt het vrij benauwd aan, alsof je in een soort iglo/kist ligt..haha! Maar ja, wij wilden kamperen :-) Wel erg veel lol gehad.
De kindjes hebben van donderdag op vrijdag voor het eerst de hele nacht doorgeslapen ipv weer een nachtelijke 1,5 uur durende sessie van complete slapeloosheid. Zelf waren we om 3 uur helaas wel weer zo'n 1,5 uur klaarwakker. Hopelijk is de jetlag nu echt voorbij.

De volgende ochtend zagen we eigenlijk pas hoe prachtig onze plek was met uitzicht op zee.
Na het ontbijt alsnog richting onze geboekte camping op het westen van het eiland gereden. Een stop gemaakt bij het Seal Bay Conservation Park. In een door kliffen beschutte baai leeft hier één van de grootste kolonies Australische zeeleeuwen ter wereld. Overigens was ons besluit niet in het donker te rijden zeker een goede beslissing, want onderweg waren de eerste kangeroes die we zagen in de vrije natuur, diegene die aangereden langs de kant van de weg lagen.. Rond 2 uur kwamen we aan bij onze camping. De vriendelijke dame aan de receptie was zo aardig onze verloren nacht van donderdag op te schuiven. We hebben meteen besloten hier een nacht langer te blijven zodat we wat relaxter het eiland kunnen bekijken en ook op een fatsoenlijke tijd weer een ferry terug hebben.
Onze thuis gemaakte reisroute blijkt toch wel wat ambities, zeker met 2 kleine kindjes aan boord die ook graag lekker buiten willen rennen en spelen.

Op ons nieuwe basis voor komende dagen gaat dat zeker lukken. Weer een super plek midden in de natuur aan de rand van Flinders Chase National Park. Bij het verkennen van de omgeving kwamen we meteen al een walibi tegen. Silke liep enthousiast naar hem toe en dat vond hij prima. Zo grappig zo'n beestje weer weg te zien springen daarna. Aan het einde van de middag hebben we ook voor het eerst koala's in de vrije natuur gezien. Wauw, wat een prachtig beest zo boven in die boom!
Ze zitten best hoog dus je moet wel echt goed zoeken.

1. Trijny en Jan:
    8 maart 2016
    Wat een belevenis! Maar prachtig!
  2. Papa en mama:
    8 maart 2016
    Geweldig verhaal .Veel nieuwe indrukken zo te horen , ookr fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Goede reis en veel plezier verder en tot horens.
    Liefs van ons.
  3. Eric en Elisabeth:
    8 maart 2016
    Paar dagen geen internet is misschien ook wel lekker Wat een ervaringen allemaal!
  4. Henrianne:
    8 maart 2016
    Wat geweldig om jullie zo te mogen volgen!
    Geniet er lekker van met z'n allen en als niet alles haalbaar is lekker aanpassen inderdaad.
    Heel veel liefs en xx jes van Elin, ninthe, Rudy en Henrianne
    Geniet!!
  5. Jan en Jenny:
    8 maart 2016
    Leuk om jullie zo te volgen en wat een avonturen!!
    Veel plezier, genieten.
  6. Fam Wigarda:
    8 maart 2016
    Fijn! Weer een nieuw reisverhaal. Prachtig!iedere belevenis in weer een belevenis! Maak er wat moois van daar
    Liefs uit Wolvega
  7. Carola:
    8 maart 2016
    Geweldig! Lekker genieten met z'n vieren!
  8. Marieke:
    zo mooi....